Foi de Jurnal

(a)live and kicking: de la Future of Media 2014

Acum că ne-am salutat cu toții la îndemnul lui Claudiu Vrînceanu, să înceapă și #futureofmedia14. Și pentru cei din fața ecranelor și nu din fața scenei, ca mine și Raluca, eventul poate fi urmărit live aici.

Petrișor Obae de la Pagina de Media a vorbit despre succesul Pro TV și despre cum, în 2014, Antena și-a dorit mai mult ca oricând să fi fost însuși Pro TV.

  • publicul canalelor de știri e îmbătrânit, casnic și nu foarte educat.
  • product placementul se va întoarce împotriva celor care-l folosesc când publicul va înțelege că privește mai mult reclame decât divertisment.
  • ”sper ca publicitatea să susțină mai mult site-uri calitative și nu cantitative
  • Pro FM cumpărat de Digi?!

Dragoș Stanca a luat microfonul și ne-a pasat apoi o bucățică din Back to the Future. Despre cum se vedea 2015 acum aproape 20 de ani. Și se pare că unii aveau dreptate și deci Bogdan Stanca merită ascultat.

  • visa din pruncie să facă jurnalism gen Obae
  • Facebook și Google joacă la masă și schimbă obiceiuri de consum.
  • tabloidizarea și politizarea media, sursele principale de bani.
  • ”jurnalismul se refugiază în pixelii online-ului”
  • se va trece de la SEO la OAO (Online Audience Optimization)
  • jurnaliștii vor creea huburi în care vor scrie pentru brand-uri #viitorulmedia
  • luptă acerbă pentru vizualizări printre content creatorii de pe video

Laura Barbu, director marketing și brand la Vodafone.

  • lumea nu se schimbă, s-a schimbat deja: mobilele, mașinile, timpul însăși, modalitățile de plată.
  • Internetul este nu doar o necesitate de bază, ci și o soluție la nevoile de bază.
  • azi avem aplicație pentru orice nevoie, mâine vom avea video pentru același lucru.
  • tinerii – ținta. pentru ei și aproape de ei.
  • inovația – necesară, dar obligatoriu să funcționeze pe mobil.

Omul Leo Burnett, Răzvan Căpănescu, a început cu o prezentare despre cum să faci publicitate fără să chiar miroasă a publicitate.

  • agenția nu o să mai vândă inventar, ci o să propună skills-uri diferite, no longer departamente diferite
  • alege-ți viitorul: e mai ușor de atins. ”gata cu masturbarea intelectuală de tipul ce miștooooo o să fie viitorul”.

Mugur Pătrașcu a început cert: digital communication is dead.

  • gândește-te întâi la ecranul de tv și apoi la canal, apoi la ecranul de mobil și pe locul secund canalul.
  • channel > media > place and time – modul de a acționa și de a ajunge la oameni
  • trebuie să fim oportuniști în ceea ce înseamnă subiectul zilei, adică canalele de comunicare trebuie să comunice actual.
  • brandul are nevoie de opinie
  • știrile adevărate sunt cele care aduc beneficii și interacționare cu publicul pe termen lung
  • ””people should always be the focus” –  oamenii nu mai trebuie priviți ca un bloc unitar
  • social media nu este doar Facebook: social media se bazează pe micro-comunități care ajung la oameni.
  • social media trebuie considerată noul focus group și dacă social media nu îți întoarce răspunsul așteptat, ești deci neperformant.
  • mantra pentru 2015: rethink your target, act and don’t wait on critical mass și also build something new, occupy the Internet.

Claudia Chirilescu și Cristian Udrea de la Spoon Media și-au început prezentarea vorbind despre WhatsApp.

  • pare-se că aplicația e bună pentru feedback. who knew?

Mihai Gongu, GMP Advertising:

  • de foame mai scapi, dar de FOMO (fear of missing out) nu.
  • storytelling alternativ, povești cu sided end
  • emoji au tot mai mare prindere, în special la cei născuți după 2000.
  • Youtubeul va funcționa cu o muzică bună și un feel.

Bogdan ”Bob” Botezatu:

  • mutarea spre mobile și spre 4G aduce cu sine o amenințare cibernetică mai mare pe aceste căi
  • de altfel, Androidul, fiind cel mai popular sistem de operare mobil în Europa, este cel mai expus

Ilyan, de la Ilyan.com

  • anul trecut vindea sexul, anul ăsta – augmented reality
  • blogosfera românească are cele mai mari încasări din regiune #boși
  • conținutul video va înlocui majoritatea celorlalte tipuri de conținut

Tudor Galoș, consumer marketing manager Microsoft România

  • să trecem de la produse la experiențe
  • proiectarea ofertei end-to-end, fii mereu unde este și clientul

Mă opresc aici pentru că foamea m-a lăsat fără pic de atenție și forță.

♥ ♥ ♥

laura

laura logo

Anunțuri publicitare

Interacționează cu mine :)